Teslimat noktanızı seçin

Ülke/bölge sayfasının seçimi, fiyat, nakliye seçenekleri ve ürün mevcudiyeti gibi çeşitli faktörleri etkileyebilir.
Kişisel irtibat yetkilisi
igus® Turkey

Güzeller Org. San. Bölg. Galvano

Teknik San. Sit. Cumhuriyet Cad. 2/32

P.K. 41400 Gebze / Kocaeli

+90-444 63 51
+90-262 502 14 19
TR(TR)

Yolcu biniş körükleri

Onlar olmadan, uçmak çok daha rahatsız edici olurdu: yolcu biniş körüğü (aynı zamanda geçit veya yolcu köprüsü olarak da adlandırılır) dünya çapında binlerce havalimanında uçaklara korumalı, düz seviyeli giriş yapılmasını sağlar. Uçmanın ilk günlerinde uçağa girmek çok daha kolaydı. Küçük pervaneli makinelerde, basitçe indirilen yerleşik küçük merdivenler vardı. Bugün bile, yolcu biniş körüğünün eğimi çok dik olacağından, daha küçük uçaklar genellikle yerleşik merdivenler kullanır.
Yolcu biniş körüğü olmadan nasıl olurdu? Modern ticari uçaklar, yerden 4 metreye kadar giriş yüksekliğine sahiptir. Airbus A380 gibi devasa jetler söz konusu olduğunda, yolcuların iki seviyeye çıkması gerekir. Bu da çok yüksek merdivenler kullanılmasını gerektirir. Çocuklu, yaşlı ve engelli yolcuları olan aileler için uçağa binmek çok daha zor hale gelir. Bunun yanı sıra rüzgar ve hava koşullarına karşı koruma da zorlaşır.
 
Yolcu biniş körüğünün prensibi basittir: Kural olarak, sistemin bir kısmı havaalanı binasına sıkıca bağlanmıştır. Diğer kısmı da, çeşitli uçak tiplerine yanaşabilmek için yataklara esnek bir şekilde monte edilmiştir. Bu nedenle, uçak kapısının yüksekliğindeki farklılıkların yanı sıra, uçak uzunlukları ve genişliklerindeki farklılıkları telafi etmek de önemlidir. Bu amaçla, bir geçit yolu genellikle teleskopla içeri girip ayrılan birkaç tüp ve bir veya daha fazla kaldırma ünitesinden oluşur. Bu teleskopik köprü, yolcu körüğünün en esnek modelidir. Daha az esnek tasarımlar genellikle yalnızca belirli uçak türleri için uygundur ve bu da havaalanı operatörlerinin esnekliğini sınırlar.
Yolcu körüğü elektrik motorları vasıtasıyla hareket ettirilir. Kontrol için güç ve veri kablolarına ihtiyaçları vardır. Bireysel unsurların hareketleri çok hızlı değildir. Yine de, kablolar hasara karşı korunmalıdır. Genellikle geçidin dışında olduklarından, rüzgara ve hava koşullarına dayanmaları gerekir.
Yolcu biniş körüğü tasarımı

Yolcu biniş körüklerinde igus ürünlerinin avantajları

Uçağın aksama süresi daha da kısaldıkça ve yolcu biniş körüklerinin güvenilir bir şekilde çalışması gerektiğinden, mekanik hareket sorunsuz çalışmalıdır. Bir yolcu biniş körüğünün durması, havalimanı operatörü, havayolu ve ayrıca tam zamanında rahat ve güvenli bir şekilde uçmak isteyen yolcular için ani bir mali kayıp anlamına gelebilir.
Ürünlerin yüksek güvenilirliği, yolcu biniş körüklerinde igus ürünlerinin kullanılmasından gelir. Geçiş yolundaki kablo hareketleri hareketli kablo kanalı sistemlerimiz ile güvenli bir şekilde yönlendirilebilir. Stroklar çoğunlukla teleskop tünellerinde yatay, kaldırma ünitelerinde dikey hareketlerdir. Hareketli kablo kanalları dayanıklıdır, bu nedenle uzun bir kullanım ömrü sağlayabilirler. Yerden tasarruf sağlayacak şekilde monte edilebilirler, böylece hiçbir kablo sarkmaz ve görsel görünümü bozmaz. Gerekli tüm enerjiyi sağlamak için hareketli kablo kanalları kullanılabilir (güç ve kontrol kabloları, hidrolik, pnömatik, vb.)
 
1

Reverse Bend Radius çözümleri olarak döner hareketli  hareketli kablo kanalı sistemleri 

2

Strok hareketi hareketli kablo kanalı sistemleri  -  "Zig-zag" kurulum tipi

3

Strok hareketi hareketli kablo kanalı sistemleri  -  "Asma" montaj tipi

4

Yatay hareket hareketli kablo kanalı sistemleri - Kurulum tipi: desteksiz veya kayar

5

Çeşitli eksenlerde kablo koruması hareketli kablo kanalı sistemleri, üç boyutlu hareketli uygulamalarda kılavuzluk ve koruma sağlar


hareketli kablo kanalı sistemleri, gerekli kablo uzunluklarını %50'den fazla (orta besleme ile) azaltır ve kablolar üzerindeki kontrolsüz sallanma, salınım, sıkışma vb. harici mekanik yükleri önler. Düşük bakım gereksinimleri, arıza süresini azaltır. Hareketli kablo kanalı sistemleri, tıpkı hareketli kablo kanallarının yaptığı gibi ısıya, güneşe, yağmura ve kara karşı dayanıklı igus chainflex kablolarla birlikte ideal şekilde çalışır.

Yolcu biniş körüklerinde kullanılan ürünler
 

Hareketli besleme kablo kanalları

  • Kablolar ve hortumlar için koruma
  • Yerden tasarruf sağlayan kurulum ve azaltılmış kablo uzunlukları (festooning'e alternatif)
  • 800 m veya daha fazla hareket mesafesi mümkün
  • Kablo kanalı bağlantılarının hızlı açılması ve ayrılması sayesinde kolay kurulum
  • Özel olarak optimize edilmiş igus yüksek performanslı polimerler sayesinde düşük aşınma
  • Son derece sağlam, kablo dostu yuvarlak bağlantı çubukları
  • Daha uzun kullanım ömrü için iç ayırma modüler kiti
  • Hemen hemen her uygulama için yüksek ürün çeşitliliği
  • Özel uygulamalar için özel malzemeler mevcuttur
  • Birçok aksesuarla stokta mevcuttur
  • 7000'e kadar dairesel hareketler
Özellikle yolcu biniş körükleri için oldukça uygundur: E2/000 serisiE4.1 serisiE4/00 serisi, triflex R 3D hareketli kablo kanalları
E4.1L

Hareket için kablolar

  • 25 yıllık deneyim - dört yıllık garanti
  • Veri, veri yolu ve hibrit sistemler için 1.354 kablo tipiyle en geniş yelpaze.
  • Kesim ücreti yok
  • Öngörülebilir kullanım ömrü
  • Çeşitli hareket türleri mümkündür: yatay, dikey, burulma
  • Ücretsiz olarak temin edilebilen numuneler
  • Eşsiz CFRIP teknolojisi sayesinde sıyırma sırasında %50 zaman tasarrufu
  • 24 saat içinde 1 m uzunluktan itibaren stoktan temin edilebilir
chainflex kablo CF270.UL.D

Başarılı uygulama örnekleri

Enerji zinciri ile yolcu biniş köprüsü

Köln/Bonn havaalanındaki modern enerji zinciri sistemi

Jet köprüsü kontrol sistemini ve uçağı besleyen kabloların gelecekte güvenli bir şekilde yönlendirilmesini sağlamak için, Köln/Bonn havaalanında art arda sekiz yolcu biniş köprüsü güçlendirildi ve önümüzdeki birkaç on yıl boyunca kullanılacak şekilde modernize edildi.
Yolcu biniş köprüsünün altında enerji zincirleri

e-chainler Utah havaalanındaki feston sisteminin yerini alıyor

Burada teleskobik olarak birbiri üzerine kaydırılan yolcu bindirme köprülerinde kablo yönlendirmesi için e-chainler kullanılmaktadır. Güvenilmez olduğu kanıtlanan önceki feston sistemlerinin yerini alıyorlar. Yana monte edildiğinde, bu zincirler ayrıca özellikle kompakttır.



"Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" ve "yes" terimleri, igus® GmbH/ Köln'ün Federal Almanya Cumhuriyeti'nde ve bazı yabancı ülkelerde yasal olarak korunan ticari markalarıdır. Bu liste, igus GmbH'nin veya igus'un bağlı şirketlerinin Almanya, Avrupa Birliği, ABD ve/veya diğer ülkeler veya yargı bölgelerinde korunan ticari markalarının (örn. bekleyen ticari marka başvuruları veya tescilli ticari markalar) kapsamlı olmayan bir listesidir.

igus® GmbH, Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber şirketlerinin ve bu web sitesinde adı geçen diğer tüm tahrik üreticilerine ait hiçbir ürünün satışını yapmadığını ifade etmektedir. igus® tarafından sunulan ürünler, igus® GmbH'nin ürünleridir.