Teslimat noktanızı seçin

Ülke/bölge sayfasının seçimi, fiyat, nakliye seçenekleri ve ürün mevcudiyeti gibi çeşitli faktörleri etkileyebilir.
Kişisel irtibat yetkilisi
igus® Turkey

Güzeller Org. San. Bölg. Galvano

Teknik San. Sit. Cumhuriyet Cad. 2/32

P.K. 41400 Gebze / Kocaeli

+90-444 63 51
+90-262 502 14 19
TR(TR)
Özel araçlar için direksiyon simidi gaz pedalındaki özel kaydırıcılar

Karmaşık özel parçaların hızlı ve ekonomik üretimi

  • Neye ihtiyaç vardı: Karmaşık geometrilere sahip özel kaydırıcılar
  • Üretim yönetimi: Lazer sinterleme
  • Gereklilikler: Optimize edilmiş kaydırma özellikleri, kendiliğinden yağlama, dayanıklı
  • Materyal:  iglidur I3
  • Sanayi: Otomotiv
  • İşbirliğinden doğan başarı: Düşük maliyetli, küçük hacimlerde hızlı üretim. Kuru çalışma ile dayanıklı bileşenler.
Bacaklarını kullanamayan araç kullanıcıları artık Darios dijital gaz pedalı sayesinde direksiyon üzerinde ellerini kullanarak gaza basabilirler. Alsace'de Kempf tarafından geliştirilen şık ve göze çarpmayan gaz pedalı güvenli ve konforlu bir sürüş sağlar ve birçok otomatik aktarımlı araca entegre edilebilir. Gaz pedalını düzlenmiş direksiyon simidine uyarlamada mühendislerin karşılaştığı zorluk halkayı köşe boyunca kaydırmaktı. Çözüm, sürgülü optimize edilmiş iglidur I3 3D baskı plastikten yapılmış özel sürgüler şeklini sunuldu ve şirkete yenilikçi plastik yatak çözümleri için 2019 manus ödülünü kazandı.

Karmaşık özel parçalar igus 3D baskı servisindeki iglidur I3 kendinden yağlamalı lazer sinterleme plastikten 24 saat içinde üretilebilir. iglidur kaydırma polimerinden basılan parçalar mükemmel aşınma dirençleri ve tahmin edilebilir kullanım ömürleri ile göze çarpar. 

 
igus'ta 3D baskı hakkında daha fazla bilgi
igus® 3D baskı: otomotiv endüstrisinde hızlandırıcı halka - YouTube Hızlandırıcı halkanın konumu iki sensör tarafından algılanır ve bir kablo bağlantısı aracılığıyla yan panelin altında bulunan bir bilgisayara iletilir. Her direksiyon simidi modeli bir 3D tarayıcı ile mekanizmanın, sensörlerin ve DARIOS baskı devre levhasının en iyi şekilde entegrasyonu için ölçülmektedir. Kaynak: Kempf

Sorun

Düzlenmiş direksiyon simitleri için gaz pedalı üretmek için müşterilerin düzenli olarak birbirine eklenmiş ve ''köşe çevresinde'' bir metal halkada kayan özel kaydırıcılara ihtiyaçları olur. 200'den fazla eleman her direksiyon simidi için gereklidir. Bu hareketi gerçekleştirmenin tek seçeneği çok fazla kaynak çentiği içeren karmaşık geometrili özel kaydırıcıların tasarlanmasıdır, bunun sonucunda geleneksel üretim yöntemleriyle üretim yalnızca zor değil çok da pahalı olur. Kempf sürücü yardımlarının 30 yıllık garantisi olduğundan özel kaydırıcıların son derece dayanıklı ve güvenilir olması gerekir. Parçalar, gaz pedalının deri kılıfına kalıcı olarak monte edildiğinden yağlanamaz.

Çözüm

Özel kaydırıcıların karmaşık yapıları ve kaynak çentikleri yalnızca katmanlı üretim ile verimli bir şekilde üretilebilir. Optimize kayma özelliklerine sahip yüksek performanslı iglidur I3, Kempf'e hassas elemanların basımı için ideal malzemeyi verdi. 24 saat içinde lazer sinterlenen özel kaydırıcılar köşe çevresinde sorunsuz bir şekilde hareket etmek için yağlama ya da bakım gerektirmez. Yüksek sipariş miktarına rağmen (sipariş başına 10.000 üniteden fazla) özel kaydırıcıların büyük karmaşıklığı 3D baskıyı enjeksiyon kalıptan daha da uygun maliyetli hale getirdi.  

Gaz pedallı Kempf direksiyon simidi Darios dijital ga pedalı her iki elinde direksiyon simidi üzerinde kalabileceği anlamına geliyor. Sürücü direksiyonu kullanıp bir eliyle gaz verebilir ve diğer eliyle el frenini kullanabilir. Kaynak: Kempf

Yalnızca ellerle araba kullanmak: Darios, direksiyon simidinde gaz pedalı

"Gaz pedalı piyasadaki en kaliteli üründür. İşçiliği mükemmeldir ve güvenilirliği şüphesizdir. Şimdiye kadar, herhangi bir teknik sorun yaşamadan toplam 785.000 kilometre yol kat ettim. Evet, 785,000 kilometre, ya da dünya çapında 19.625 kez döndüm da denebilir. "

''Bu Darios kullanıcılarından gelen memnuniyet dolu yorumlardan yalnızca bir tanesi. Şüphesiz, Kempf ürünleri için en yüksek kalitede ısrarcıdır ve müşterilerine bütün sürücü yardımlarında 30 yıllık garanti sunar.

KEMPF 1955 yılında çocuk felci geçirdikten sonra yürümekte zorluk çeken Hans Kempf tarafından kurulmuştur. Tutkulu bir makine ustası olarak her iki eli direksiyon simidinin üstünde olarak araba kullanabilmek için gaz pedalını icat etti. 2002'de öldüğünde 100.000'den fazla aracı yenilemişti.

Kempf tarafından geliştirilen el gaz pedalı kendisini aracın hızına göre ayarlayan piyasadaki tek sistem: düşük hızlarda gaz yavaş, ilerleyici ve ekonomik, diğer yandan yüksek hızlarda gaz daha güvenli sürüş sağlamak ve sürücünün hızlı manevraları kolay ve düzgün bir şekilde yapmasını mümkün kılmak için dinamik. Ayarlanabilirlik, hava yastığı ve korna gibi direksiyon simidinin bütün normal fonksiyonları korunur. Ayak pedalları da çalışmaya devam eder - Darios bir düğme aracılığıyla devre dışı bırakılabilir, böylece diğer sürücüler de standart şekilde aracı kullanabilir.
Engelli bireyler için Kempf direksiyon simidi. Gaz pedalı otomatik aktarım ile neredeyse bütn arabalara kurulabilir. İç tasarıma pürüzsüzce ve şık bir biçimde uyum sağlar. Kaynak: Kempf

Serbestçe hareket eden manşon sayesinde tam doğru hızlanma

Hızlanmak için pedal direksiyon simidi yönüne doğru bastırılır. Bu sadece çok az miktarda güç gerektirir (yaklaşık üç Newton). Boşta çalıştırma ve tam hızlanma arasındaki strok yaklaşık olarak yalnızca 18 mm'dir.  Direksiyon simidi bir kıvrımdan sonra geri tam düz konumuna kaydığında serbestçe hareket eden manşon direksiyon simidinin pozisyonu önemli olmaksızın kıvrımdan çıkarken tam doğru hızlanmayı sağlar. Darios çalışırken iki el de direksiyon simidinde kalabilir, ancak gaz pedalı diğer elin el frenini çalıştırılabilmesi için sadece bir elle çalıştırılabilir. 

İnce deri kılıfı sayesinde, gaz pedalı araçların iç dizaynı ile uyumlu olur ve gerekirse derinin rengi bile seçilebilir. Darios 211 geliştirildiğinden beri birçok otomobil artık düz direksiyon simidi kullanıyor. Bu gaz pedalı düz ancak aynı zamanda serbestçe hareket eden döner manşona da sahip. Ancak düz bir halka sürgülü bir kapak ile nasıl takılabilir? 
3D baskı bileşenler gaz pedalının düz bir tasarıma sahip olmasını mümkün kılar Birçok yeni araç düz direksiyon simidine sahip. Bu yüzden gaz pedalı bu araçlar için düz bir tasarıma sahip olmak zorundaydı ve bu da geliştirenlere bazı teknik sorunlar çıkardı. Kaynak: Kempf

iglidur I3'ten yapılan 200'den fazla özel kaydırıcı sürtünmesiz kayma sağlar

Araçları yuvarlak yerine düz direksiyon simidiyle donatma trendi Kempf mühendislerine büyük zorluk çıkardı. Düz bir direksiyon simidi için direksiyon simidi kadar düz bir gaz pedalı hem teknik hem estetik sebeplerle gereklidir. Aracın bir parçası gibi görünen göze çarpmayan cihaz aslında sayısız kompleks detayla doludur. Kayma manşonu ile yuvarlak gaz pedalını donatmak nispeten daha kolaydır. Yuvarlak olan kadar serbest bir şekilde dönen bir manşonla düz gaz pedalını kaplamak teknik anlamda karmaşık bir çözüm gerektirir.  
 
Kempf'in ürün geliştiricileri bu çözümü igus 3D baskı ekibiyle buldu. Dünyadaki ilk düz gaz pedalı olan yeni Darios 211'de optimize kayma özelliklerine sahip iglidur I3 polimerden yapılan katmanlı üretimli bileşenler kullanılır. Düz gaz pedalı esnek bir şekilde birbirine eklenen iki yüzden fazla elemana sahiptir. Gaz pedalının düz metal özü etrafında kayan bir halka oluştururlar ve böylece manşonun pürüzsüz kaymasını sağlarlar. Özellikle yenilikçi bu çözüm için Kepmf şirketi Hannovar Ticaret Fuarında 2019 yılında manus bronz manus ödülünü aldı.
Karmaşık geometrili 3D baskılı özel kaydırıcılar Bir Darios 211 gaz pedalı deri manşonun metal halka üzerinde sürtünmesiz kaymasını sağlayan 200'den fazla özel kompleks kaydırıcı içerir. Kaynak: Kempf

iglidur I3'ten yapılan özel baskı kaydırıcıların avantajları

Mühendisler çok sayıda alttan kesim nedeniyle enjeksiyon kalıplamanın çok karmaşık ve pahalı hale gelmesi sebebiyle 3D karmaşık özel kaydırıcıları yazdırmaya karar verdi. Katmanlı üretim tasarım kuralları anlamında neredeyse hiç kısıtlama uygulamaz ve bu da karmaşık geometrili bileşenlerin üretimini ekonomik kılar. Ayrıca takım maliyetlerini de ortadan kaldırır.

Özel kaydırıcı için üretim malzemesi olarak iglidur I3 seçmenin en önemli nedenlerinden biri de içerdiği katı yağlayıcılardı. Bileşenlere bakım yapılması gerekli değildir ve neredeyse hiç aşınma olmadığından kullanım ömrü önemli ölçüde artar. iglidur I3 bütün geleneksel lazer sinterleme makineleriyle işlenebilen bir SLS tozudur. Toz, ince yapıların hassas bir şekilde üretilmesini sağlayan lazerle katman olarak eritilir. Bileşeniin boyutuna bağlı olarak binlerce parça yaklaşık 24 saat sürede bir baskı sürecinde üretilebilir. Müşteri büyük maliyet tasarruflarıyla beraber daha hızlısı olmayan üretim ve teslimat zamanından da kazançlı çıkar. Yalnızca lazer sinterlemenin bu formda sağladığı özel bir diğer özellik aynı baskı işleminde tel işi parçalar için paketleme baskısıdır. Paketleme maliyetleri ve gerektirdiği iş önlenir ve tek tek bileşenlerin kaybolması veya hasar görmesi riski yoktur.

iglidur I3, igus 3D baskı hizmetinde en sık kullanılan 3D baskı plastiktir. Farklı kayma uygulamalarında sürdürülebilirliğinin yanı sıra 3D baskı dişliler için piyasadaki en iyi polimerlerden biri olarak gücünü de sergiler.
iglidur I3 hakkında detaylı bilgi

3D yazdırılan bileşenler için diğer uygulama örnekleri burada bulunabilir:

Bir bakışta bütün müşteri uygulamalarımız

Danışma

Sorularınızı şahsen yanıtlamaktan mutluluk duyarım

Photo
Cihan Doğan

Dry-Tech® Ürün Müdürü

E-posta yaz

Nakliye ve danışmanlık

Şahsen:

Pazartesi-Cuma, sabah 7 - akşam 8 arası.
Cumartesi sabah 8 - akşam 12 arası.

Online:

24h


"Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" ve "yes" terimleri, igus® GmbH/ Köln'ün Federal Almanya Cumhuriyeti'nde ve bazı yabancı ülkelerde yasal olarak korunan ticari markalarıdır. Bu liste, igus GmbH'nin veya igus'un bağlı şirketlerinin Almanya, Avrupa Birliği, ABD ve/veya diğer ülkeler veya yargı bölgelerinde korunan ticari markalarının (örn. bekleyen ticari marka başvuruları veya tescilli ticari markalar) kapsamlı olmayan bir listesidir.

igus® GmbH, Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES, Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber şirketlerinin ve bu web sitesinde adı geçen diğer tüm tahrik üreticilerine ait hiçbir ürünün satışını yapmadığını ifade etmektedir. igus® tarafından sunulan ürünler, igus® GmbH'nin ürünleridir.